lördag 24 november 2012

Aldrig nöjd

Insåg igår att det inte finns en chans att man någonsin kommer bli nöjd med sig själv fullt ut. Jag kan gå på dieter, svälta mig själv, träna som en idiot men kommer jag bli nöjdare!? Så jag sa till mig själv i spegeln, "för helvete Evelyn, du ser ut såhär! Va nöjd med dig själv! Om nu rumpan och låren är stora, so what? När din midja är grym och dina ögon är vackra?" Även fast jag har svårt att tro det och inse så finns det ju människor som tycker jag är fin som jag ser ut..

Varför hålla på att tortera mig själv med dumma tankar att jag inte duger som jag ser ut eller som jag är!?

Tog på mig min snygga korsett igår.. Kommer förmodligen aldrig visa mig ute med den. Men vem vet, någondag kanske självkänslan tar med sig mig och korsetten ut på äventyr ;)

5 kommentarer: