onsdag 5 september 2012

Mot ett glatt liv..

Har tagit ännu ett beslut mot ett bättre välbefinnande. Nu åker hormonspiralen ut. Jag har aldrig varit så glad och mått så bra som jag gjort när jag inte haft extra hormoner ikroppen, så nu får det vara slut med skiten.. Vill vara mig själv igen!!
Men BM på MVC kritisera mig direkt "Vadå? Ta bort den? Varför?" "Ja men du måste ju ha ett preventivmedel, Kondom är inte tillräckligt säkert"

Snälla, jag är 25 år och har två barn, och har provat både p-piller, kopparspiral och hormonspiral. Vet därför också när jag mådde bäst!

Sjukt tråkigt att det är tjejer som ska behöva stoppa i sig saker för att förhindra graviditet.. När kommer manliga p-medel? Eller det kanske redan finns?

Kanske blev lite för personlig nu ;) Men jag är känner mig redan glad och uppåt som tagit beslutet!


2 kommentarer:

  1. Det är ju helt och hållet ditt beslut! När jag va hos BM sist så sa jag att jag funderade på att sluta med mina mini piller pga av att jag tror dem hindrar mig från att gå ner i vikt, då sa hon att så kan det absolut iiiiinte vara! men jag tror tyvärr att p-medel ställer till med mycket problem ibland! Det är så himla roligt att du fortsätter att blogga tycker jag! Du är verkligen inspirerande och du har verkligen gjort ett superjobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, älskar att blogga så jag kunde inte hålla mig borta för länge :) Ja jag tror absolut att p-medel kan ställa till med problem, iaf för vissa. endel känner säkert inte nån skillnad alls!

      Radera