tisdag 18 september 2012

Frallor ala lågkolhydrat

Skulle gjort massor idag, men igår kväll på jobbet började jag känna mig dålig.. så jag planerade att TILLÅTA mig själv att bara vara idag innan jobbet. Helt rätt känsla för jag vaknade upp med ett svullet och kletigt öga, ont i kroppen och huvudet. Så jag har bara slappat i soffan.. Förutom att jag lyxade till det och gjorde frallor till frukost. Hittat ett enkelt recept som det inte är tusen ägg i och massa riven ost!

LCHF-frallor 7-8st
  • 1dl mandelmjöl
  • 0,5 dl pofiber
  • 0,5 kokosnötsmjöl
  • 0,5 dl bakepro
  • 1 tsk bakpulver
  • 1,5 msk fiberhusk
  • 0,5 tsk salt
  • 3 ägg
  • 2 dl kesella eller creme fraiche
  • 2 msk smält kokosfett
  • 0,5 dl vatten
Blanda alla torra ingredienser ordentligt i en bunke. Vipsa äggen i en annan bunke i 3minuter så äggen blir riktigt pösiga. Vipsa ner mjölblandningen och sedan kesellan eller creme fraichen, vatten och det smälta kokosfettet. Låt svälla en stund. Forma sedan 7-8st bullar och lägg på en bakpappersklädd plåt. Grädda i ugnen på 200grader i ca 15min

Jag ersatte kokosfettet med smör och använde turkisk yoghurt (hade inget annat hemma)

Tackar http://jimpslchf.blogspot.se för detta recept!

1 kommentar: