tisdag 11 februari 2014

Fröknäcke och försvarstal

Har varit sugen på att göra eget knäckebröd länge, men eftersom jag är av naturen jäkligt lat så har jag inte orkat. För mycket ingredienser och väntetid. MEN nu har jag hittat evelyns drömrecept. Inga konstigheter, ta de frön du har hemma, några ägg och i ugn 30min. Hur smidigt lät inte det?! 

Idag använde jag

2dl solrosfrön
2dl linfrön
2dl sesamfrön
1dl fibrex (det ska vara 2dl pumpafrön vilket jag inte hade) 
3ägg
1msk rapsolja

Blanda allt, släng på lite flingsalt och in i ugn 30min 160grader.

Tips och inspiration får jag av
vardagslivmedlchf.se

Har hört lite kommentarer om mina val gällande kost vilket jag tycker är konstigt för jag äter ju som alla andra fast jag struntar i pastan .. Haha! 

Jag äter det jag känner för och följer ingen diet (Jag har ju ätit lågkolhydrat (med undantag i perioder) i över tre år!)  Just nu känner jag inte för vetemjöl, pasta och socker och då hittar jag på andra saker :) livet går i perioder och som jag tjatat om förut så vet jag vad min kropp mår bra av. Vi gör alla val här i livet också gällande mat och vissa dagar väljer jag att äta klyftpotatis eller en bulle till kaffet men oftast väljer jag annat. Det handlar inte om att gå ner i vikt. Det gjorde det för 3år sedan, nu handlar valen om att må bra, att få energi och ork till vardagens utmaningar.. Plus att jag nu har endel träningsmål. 

Så nu har jag försvarat mina kostval, hur försvarar du dina?! Eller, man ska väl inte behöva försvara..? Huvudsaken är väl att vi mår bra allihopa :)

Ni kommer väl ihåg från mina förra bloggar! Ingenting är omöjligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar