fredag 12 april 2013

Angående bacon och fett

Råkade läsa om En person på fb som skrev om lchf, hon var förbannad, äckligt med bacon, att det var farligt med mycket fett.. M.m.

Varför måste man döma folk? Kan man inte få leva som man vill? Mår folk bra av lchf låt de äta enligt det, det är väl fan inte DU som dör av det om det är farligt!? Alla kommer dö, antingen av ålderdom, olycka eller sjukdom.. Oavsett vad du stoppar i dig!! Tyvärr, sånt är livet, så ät vad du vill, du lär hamna i himlen eller helvetet oavsett!

Jag tror på lågkolhydrat, någon annan tror på tallriksmodellen och någon bryr sig inte alls utan äter vad den känner för. Huvudsaken är väl att man mår bra!?

En sak till, lågkolhydrat innebär att man äter kolhydrater, men långsamma som håller ditt blodsocker på jämn nivå!
Skippar de snabba som höjer ditt blodsocker snabbt och sänker det snabbt som vitt mjöl, pasta och socker.

Jag tycker folk kan börja bry sig mer om sitt eget liv än att döma och gnälla på andras livsval!

Haha nu har ja fått skriva av mig! Tur jag inte tog bort bloggen :) bästa dagboken!

Min lunch idag (ja, lite bacon..hehe) fylld fläskfilé med fetaost, coleslaw och bea :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar