fredag 4 oktober 2013

Psykbryt

Psykiskt sjuk? Nej inte mer än någon annan skulle jag tro. Men när det blir för mycket i skallen, eller i visa situationer som påminner om obehagliga saker, eller att det blir mycket runt mig överlag då kommer det. Man blir tung i bröstet, får svårt att andas.. Tillslut känns det som man knappt får någon luft och smärtan i bröstet är nästintill outhärdlig i någon minut. Sen släpper det. Man lär sig dölja det om man skulle vara tex på jobbet, man lär sig att hantera det, och känner när det är på väg att gå åt det hållet. Ibland blir det bara tungt i bröstet, ibland ligger man på golvet och bara skriker.

Diagnos: panikångest

Jag tänker inte dölja att jag är en av de som får skiten, jag önskar inte ens min värsta fiende det för det SUGER på riktigt. 
Har inte fått i barnen mat än och klockan är 19.30. Jag har själv inte ätit något ordentligt idag, det är förmodligen anledningen till att jag fick det idag. Ibland blir det bara too much och vissa perioder är man känsligare än andra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar