tisdag 27 augusti 2013

5 2 5 2 5 2

Bestämde mig ju för ett tag sedan att prova 5:2. Fasta 2 dagar och äta vanligt 5. Varför gör jag det då? Mycket av nyfikenhet faktiskt.. Och för att jag blivit väldigt intresserad av hur kroppen funkar och jag vill att den ska må bra.

Under fastan får man inte äta över 500 kalorier. 

Jag åt en liten frukost på jobbet, sedan startade jag fastan. På eftermiddagen hade jag en jobbig timme hemma, höll på  att ge upp.. Men öppnade en celsius och drack, efter det kändes det bättre.. Att laga mat till barnen var inte alls så jobbigt sedan som jag trodde det skulle bli :)
Så på torsdag kör vi igen. Ska ha lite bättre koll då på hur många kalorier jag får i mig! Idag har jag egentligen ingen aning men tippar på ca 250-300 :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar