lördag 16 mars 2013

Prata om det!

Såg när Morgan alling var med i efter tio med malou von siwers.. Han lider av panikångest. Och det han berättade var så igenkännande.. Det var så skönt att höra någon berätta om sina egna upplevelser och känslor när det gäller panikångest..
Och hur han har gjort för att få kontroll på det, hantera dem och fått attackerna att minska med tiden.

Han sa att han inte förstod varför det ska tystas ner att man lider av det, att man inte pratar om det..

Jag mådde bättre när jag erkände för mig själv och andra att jag får dessa attacker.. Varför skämmas för det? Inatt kom en.. Har därför inte sovit många minuter inatt.. Det är tufft när man är ensam.. En kort stund känns det som man ska dö.. Men det värsta lugnar sig ganska fort.. Har börjat lära mig att hantera dem.

Blir tuffa timmar på jobbet idag. Men det ska nog gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar