onsdag 18 september 2013

Substitut

jag är en människa som vet att vi bara lever en gång och jag älskar att äta något gott till kaffet :) jag hittar alltså gärna substitut till chokladbollar, kakor, sockerkakor m.m när jag inte har lust att äta socker.

Idag ger jag mig själv en rejäl klapp på axeln för jag lyckades få ihop ASGODA arraksbollar! Wohoooo!! 
Nästa steg nu är att få ihop dammsugare, för det är fan bland de bästa kakorna som finns :)

Rullade arraksbollarna i kokos, man skulle nog kunna smälta choklad o doppa dem i.. Eller kakao :)

Här är recept på ett ungefär!

100gr smör
2dl kokos
1,5dl mandelmjöl
0.5 dl sötning (jag använder sötströ)
3msk kakao
2msk starkt kaffe
Ca 6krm arraksarom (smaksak, man får prova sig fram)
Lite akaciahonung

Blanda, rulla bollar, och rulla dem i kokos, kakao eller smält choklad!

Låt stå kallt :)


Eftersom suget att städa var minimalt passade jag på att baka hallongrottor också, provade att använda ICAs hallonsylt sötad med stevia :) Gottigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar