söndag 26 augusti 2012

Helgen

Hade en supermysig kväll igår med mina vänner! Så lätt att bara gå ut och käka lite middag, behöver inte vara mer avancerat :)) jag och en kompis skulle sprungit midnattsloppet men vi hoppade det iår. Och jag vet att vi båda mådde bra av det beslutet!

Ieftermiddag lagade jag porterstek! Guuud så gott och enkelt! Hade broccoligratäng till. Såsen är helt underbar! Lär ha godaste matlådan imorgon ;)

När barnen somnat ska jag äta min chokladmousse :)

160 g mörk 70% choklad
4 ägg
2-3 dl grädde

Gör så här
Smält chokladen i vattenbad eller mikron,
dela äggen,
vispa äggvitorna hårt,
vispa grädden.
Blanda ner äggulorna i chokladen ett åt gången,
blanda sedan ner vispad äggvita och vispad grädde.
Ställ det att vila i några timmar i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar